Assalamualaikum

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat datang ke blog Mummy, "Dapur Omak Den". Mummy seorang suri rumah tangga sepenuh masa, seorang Isteri dan Mummy kepada 5 cahaya mata, Nur Ainna, Muhammad Iman, Muhammad Irfan, Muhammad Adam & Muhammad Imran.

Mummy suka memasak, memandangkan anak-anak Mummy yang suka makan. Bila tengok anak-anak ni berselera makan, Mummy pun tak rasa penat memasak makanan kegemaran mereka.

Selain dari menjaga hal ehwal rumah tangga, Mummy juga membantu suami dalam urusan penternakan dan pertanian. So, sambil-sambil santai di blog Dapur Omak Den, rajin-rajin lah singgah ke blog Ladang Biri - Biri Omak Den pula, http://www.biri2omakden.blogspot.com/

Sunday 25 August 2013

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum to all visitors.

Walaupun dah agak lewat tapi masih berkesempatan untuk Mummy ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan maaf zahir dan batin atas segala kesalahan dan kesilapan. Sesungguhnya manusia itu tidak lari dari melakukan kesilapan. Namun begitu harus juga kita ini menghindari diri dari melakukan sebarang kemungkaran. Mohon pada Allah s.w.t memberkati kehidupan kita duniawi dan ukhrawi. Amin.. Alhamdulillah syukur atas segala nikmat Allah. Dia yang Maha Pemurah, Pengasih lagi Penyayang. Dialah yang Maha Esa. Tiada yang berhak disembah melainkan Allah. Allahu Akbar..

Jika Ramadhan lalu, kita tekun dengan berpuasa di siang hari dan berterawih serta bertadarus di malam hari. Bila Aidilfitri menjelang tiba, kita bz pula dengan kunjung mengunjung ke rumah saudara mara dan sahabat handai. Banyak kenangan manis yang berlaku dalam hidup Mummy. Mummy mengenangkan pada Ramadhan tahun lepas di mana Mummy mengandungkan Muhammad Imran dan pada Syawalnya, Imran dilahirkan. Tahun ini genaplah setahun umur Muhammad Imran, putera Mummy dan Imran pun dah nak pandai berjalan. Setakat ni dah menapak beberapa langkah maju ke depan. Anak2 ini adalah pelengkap kebahagiaan rumahtangga dan keluarga Mummy. Syukur.. Itulah yang Mummy katakan tadi, terlalu banyak nikmat Allah hingga tak terluah.

Dalam pada kita gembira dengan hari kemenangan kita setelah berpuasa selama sebulan, Ainna pula bz sengan revision nya untuk trial SPM dan SPM yang bakal menjelang tak lama lagi. First paper trial is tomorrow. Doa Mummy Ainna sihat dan tenang sit for the exam. Pray to Allah.. All the best for my girl.. Good luck sayang..

No comments:

Post a Comment