Assalamualaikum

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat datang ke blog Mummy, "Dapur Omak Den". Mummy seorang suri rumah tangga sepenuh masa, seorang Isteri dan Mummy kepada 5 cahaya mata, Nur Ainna, Muhammad Iman, Muhammad Irfan, Muhammad Adam & Muhammad Imran.

Mummy suka memasak, memandangkan anak-anak Mummy yang suka makan. Bila tengok anak-anak ni berselera makan, Mummy pun tak rasa penat memasak makanan kegemaran mereka.

Selain dari menjaga hal ehwal rumah tangga, Mummy juga membantu suami dalam urusan penternakan dan pertanian. So, sambil-sambil santai di blog Dapur Omak Den, rajin-rajin lah singgah ke blog Ladang Biri - Biri Omak Den pula, http://www.biri2omakden.blogspot.com/

Tuesday 25 June 2013

Haze a.k.a Jerebu & Demam

Assalamualaikum...

Jangan marah.. Jangan marah.. Ye Mummy tau dah sekian lama Mummy tak updae blog Dapur Omak Den ni. Seriousely memang tak sempat nak update atas sebab kesibukan melanda. Pulak dengan jerebu yang melanda negara kita baru-baru ni. Anak2 Mummy seorang demi seorang demam. Minggu sudah Adam demam panas sangat. Adam baik, Baby Imran pulak sambung demam. Hari ni dah hari keempat baby Imran demam. Demam yang agak panas dan tinggi hingga doctor kena tukar ubat sebab ubat yang sebelum ni kurang berkesan padanya. Sedih tengok baby kecil nie demam panas. Dia yang kebiasaannya sangat active bermain jadi sangat pendiam. Dah lah demam, ditambah pulak dengan sakit mata. Bengkak dan merah matanya. Tapi alhamdulillah, nampaknya ada perubahan pada baby Imran pada ari keempat ni. Syukur pada Allah perkenankan doa Mummy. Cepat sembuh sayang Mummy k..

Dalam simpanan Mummy ada banyak resepi yang Mummy nak post tapi tak berkesempatan. Harap visitors blog Dapur Omak Den bersabar menantikan resepi2 dari Mummy dan tidak jemu untuk berkunjung ke sini ye..

Sekian saja dari Mummy untuk kali ni. Mummy baru je order Domino's Pizza.. So sekarang Mummy nak supper dengan anak2. Bye, Salam......

No comments:

Post a Comment