Assalamualaikum

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat datang ke blog Mummy, "Dapur Omak Den". Mummy seorang suri rumah tangga sepenuh masa, seorang Isteri dan Mummy kepada 5 cahaya mata, Nur Ainna, Muhammad Iman, Muhammad Irfan, Muhammad Adam & Muhammad Imran.

Mummy suka memasak, memandangkan anak-anak Mummy yang suka makan. Bila tengok anak-anak ni berselera makan, Mummy pun tak rasa penat memasak makanan kegemaran mereka.

Selain dari menjaga hal ehwal rumah tangga, Mummy juga membantu suami dalam urusan penternakan dan pertanian. So, sambil-sambil santai di blog Dapur Omak Den, rajin-rajin lah singgah ke blog Ladang Biri - Biri Omak Den pula, http://www.biri2omakden.blogspot.com/

Saturday 18 May 2013

Bubur Pulut Hitam

Assalamualaikum,

Alhamdulillah sungguh indah petang ni. Tadi untuk makan tengahhari Mumny hidangkan Gulai Ikan Masin letak Nenas, Anak Ikan Sebelah Bakar, Udang Bakar dan Siew Pak Choy tumis Daging. Itu memang menu favourite anak2 dan Mr. Daddy. Bila family puas hati, Mummy pun rasa suka dan bahagia.

Untuk minum petang ni, Mummy dah siap2kan buat bubur pulut hitam. Beras pulut hitam ni kawan surau Mummy Busu yang bagi dan dah lama Mummy simpan. Dari Mummy pregnant Imran lagi. Haha cuba bayangkan dah berapa lama. Imran pun dah 8 months +.
Dan tambahan untuk perang ni ialah cucur udang. Memandangkan harini hari Sabtu. Biasanya setiap hari Sabtu akan ada Ustaz datang ke rumah Mummy dan mengajar Al-Quran pada kami sekeluarga. At least ada orang yang mendengarkan bacaan kita supaya mahraj dan tajwidnya sentiasa terpelihara.

No comments:

Post a Comment